Tesco Tedarikçi Yardım Hattı

SORULAR & CEVAPLAR

 

Tedarikçi Yardım Hattı nedir?

  • Tesco Kipa tedarikçi ve çalışanlarının Tesco Kipa markasının itibarını  yada kendilerini olumsuz etkileyebilecek durumlara dair endişelerini paylaşabilecekleri ücretsiz ve güvenilir bir hizmettir.
  • İngiltere’de bulunan Expolink adı altında bağımsız, profesyonel ve tarafsız bir üçüncü parti tarafından yönetilir.
  • Bu hatta sadece Tesco Kipa ile ilgili sorunlarla ilgilenilir, ilgisiz konular Tesco Kipa’ya raporlanmaz.
  • Telefon, e-posta yoluyla yada web sayfasından 7/24 ulaşılabilen ücretsiz bir hizmettir.
  • Çevirmenler aracılığı ile yaklaşık 300 dilde hizmet verilir.

 

Tedarikçi Yardım Hattı için tedarikçi kimdir?

Tesco Kipa’ya ürün yada hizmet sağlayan tedarikçiler ve onların çalışanlarıdır.

 

Tedarikçiler bu hizmet için ücretlendirilecekler mi?

Hayır, hizmet tüm tedarikçiler için ücretsizdir. 

 

Tesco neden bu sistemi kurdu? 

Tedarikçiler bizim işimizin kalbidir. Müşterilerimize kaliteli, ulaşılabilir ve sürdürülebilir ürünleri ancak işbirliğine ve şeffaflığa dayalı ilişkiler ile  sağlayabiliriz.

Tesco Kipa Davranış Kuralları nerede faaliyet gösterirsek gösterelim hukuka uygun hareket edeceğimizi  açıkça ortaya koyar. Bu kurallar müşterilerimizin sunduğumuz ürün ve hizmetlere tam olarak güvenmesini sağlar.  

 

Tedarikçi Yardım Hattı’nı neden kullanmalısınız? 

Tesco Kipa ve diğer tarafların çıkarları tehlike altındaysa bu hattı kullanabilirsiniz. Kuvvetli bir süpheniz varsa zaman kaybetmeden bizimle paylaşmanızı bekliyoruz. Bu endişeler iyi niyetle gündeme getirildiği müddetçe kanıtlanmışolup olmamaları önem taşımaz.

 

Ne çeşit konular iletilebilir?

Tesco Kipa ile ilgili aşağıdaki suistimal durumları söz konusu olduğunda:

  • İş Sağlığı ve Güvenliği, örneğin güvenli olmayan çalışma koşulları

  • Hukuk, örneğin rüşvet ve dolandırıcılık

  • Etik, örneğin değerlere uymayan davranışlar

  • Davranış Kuralları, örneğin prosedüre aykırı hediyeler kabul etmek

  • Şirket Politikalarının ihlali, örneğin kural ve prosedürlere uymamak

 

Tedarikçiler Tedarikçi Yardım Hattı ile nasıl iletişime geçebilirler?

Telefon: 00800 4463 2066

E-mail: tescosuppliers@expolink.co.uk

Website: www.expolink.co.uk/tescosuppliers

Yukarıdakilerden herhangi biri için iletişim kodu: Tesco Suppliers.

 

Bir şüphe oluştuğunda neler yapılır?

Expolink soruşturma yürütür ve  ilgili Tesco Kipaçalışanını bilgilendirir.  Soruşturma tamamlandığında ve eğer gerekiyorsa ilgili aksiyonlar alındığında, Tesco konu ile ilgili sonuçların özetini geri bildirimde bulunan kişiyle paylaşmak üzere Expolink’e gönderir.

 

Hangi diller destekleniyor? 

Çevirmenler aracılığı ile neredeyse 300 dili destekleyen çok dilli bir hizmettir:

  • Tedarikçi Yardım Hattı İngilizce konuşan bir operatör tarafından cevaplanır.

  • Eğer arayan kişi kendi ana dilinde konuşmak isterse, hatta kalmalı ve kayıt mesajını beklemelidir. Kayıt mesajı arayan kişinin dilinde konuşmaya başlayacaktır.

  • Expolink sonrasında aramaya katılması için bir çevirmene bağlanacaktır.

  • E-posta ve websitesine raporlanan tüm konular için bütün diller desteklenmektedir.

 

Gizlilik

İletilen bütün endişeler aksi talep edilmedikçe gizlilik içinde ele alınacaktır. Expolink çalışma arkadaşlarımızı iletişim bilgilerini bırakmaları konusunda teşvik eder. Bu sayede  soruşturma için daha fazla detay gerektiğinde onlarla iletişime geçebilir. Endişesini dile getiren  kişi, bilgilerinin gizli kalmasını istemesi durumunda Expolink iletişim detaylarını Tesco’yla paylaşmaz.

Hatta yapılan her bildirim için bir kimlik numarası verilir.

Paylaşılan endişenin, çalışanın kimliği ifşa edilmeden çözülemeyeceği bir durum meydana gelirse (örneğin, bir dava durumunda kanıta ihtiyaç olması gibi), Expolink yada Tesco ilgili kişiyle bu konuyu görüşür.

 

Tedarikçi olarak ne yapmam gerekiyor?

  • Lütfen çalışanlarınızı Tedarikçi Yardım Hattı ile ilgili bilgilendirin.

  • Eğer bir sorun var ise Tesco Kipa’da iletişimde bulunduğunuz kişiye danışın yada alternatif olarak protectorline.compliance@uk.tesco.com adresine mail gönderin.

  • Size gönderilen posteri çalışan duyuru panosuna asınız.

  • Tesco Kipa tarafından denetime tabi tutulan bir tedarikçi iseniz konularda hassasiyet göstermeniz gerekir:

  • Denetçilere,çalışan duyuru panosuna asılı  Tedarikçi Yardım Hattı posterlerini göstermek

  • Denetçilere Tedarikçi Yardım Hattı ile ilgili çalışan farkındalığını özgürce kontrol etmeleri konusunda izin vermek

  • Çalışanlarınızın ve tedarikçilerinizin oryantasyon yada bilgilendirme programlarına Tedarikçi Yardım Hattı hizmeti tanıtımını da eklemek

  • Kendi tedarikçilerinizi Tesco Kipa Davranış  Kurallarına uymaları gerektiği konusunda uyarmak ve tüm bilgi ve materyallerin ilgili taraflara erişimini sağlamak

 

Tesco Kipa ürün veya hizmeti ile ilgili olmayan bir endişe gelirse ne olur?

Expolink konu ile ilgili detayları alır ve ihbara konu olan şirketle iletişime geçmeye çalışır. Bu konu ile ilgili detaylar Tesco ile paylaşılmaz.

  

Bir tedarikçi olarak, şirketim aleyhine bir durum olduğunda bilgilendirilecek miyim?

İhbara ve soruşturmanın gerekliğine bağlı olarak bilgilendirme yapılabilir.

Soruşturma boyunca iletişime ihtiyaç duyulmayan durumlarda Tesco süreç sonunda sizinle iletişime geçerek araştırmanın sonucu ile ilgili bilgi verir.

 

Şirketime karşı gelişen bir konu ile ilgili daha fazla bilgi için kiminle konuşabilirim?

Talebinizi e-posta olarak protectorline.compliance@uk.tesco.com ‘a iletebilirsiniz.

 

Tedarikçiler bu hizmeti almak zorunda mı?

Daha şeffaf bir ilişki kurabilmek için yaptığımız düzenlemeler konusunda tedarikçilerimizi bizi desteklemeleri için teşvik ediyoruz. Tedarikçi Yardım Hattı Tesco Kipa’da iletişimde bulunduğunuz kişi ile çözemediğiniz konular olduğunda kullanabileceğiniz bir hizmettir.